Rokok ? Pa benda yang x kena ngan rokok nih ?

Rokok ada kebaikan ?
betuii ke ?


gambar di atas bukan nak show macho man toe.
now bermula larh entri yang bertajuk "rokok"

rokok ada kebaikan eh ?
ada ka xad ? hehe.
kali nih nak buat entri pasal 'kakak punya hal'
terus terang kakak saya juga seorang perokok
hampir 24hours pegang rokok
DUNHILL brand lagii, ahaa
lau tak merokok, dirinya x keruan
boleh d katakan 1 hari 1 kotak
x heran la, girl pun boleh
lau lelaki boleh, betuii tak ?
tidak di sangka bahawa rokok mempunyai kebaikan.


apa-apa hal, kepada readers perokok yang tengah baca dan tidak setuju
dengan pendapat saya, saya minta maaf banyak-banyak
dan kepada reader yang bukan perokok jika tersinggung dalam entri saya ini
saya juga minta maaf banyak-banyak sebab
ini adalah pendapat  Mr. Qimayra Mohammad
dan pengalam yang dea hadapi


Wokey - Wokey !

bila dan kenapa kakak merokok?
kakak quh menghisap rokok hampir 24jam sehari
sebelum jalan atau nak kemana2
rokok dulu dekat dapur
selepas makan rokok jua
sebelum tidur rokok lagi
bangun tidur rokok lagi
apakah rokok2 sedja hobi kakak aquh nih !
entah larh ap hal kakak aquh nih ketagih ngn rokok



perkara yang aqu paling benci ketika kakak aqu merokok !
kakak aquh suka menghembus asap rokok kat aquh
aquh rimass larh, aquh  x suka
lebih2 lagi ngan asap rokok tuh
buat pening je larh !
asap yang berbau busuk lagi
sepa tak rimas kan ! (kecuali anda seorang perokok)



kebaikan rokok daripada pandangan MR. Qimayra Mohammad
wokey, daripada pandangan Mr. Qimayra
dea kata, apabila merokok
dea dapat menghilangkan stress dan juga boleh menenangkan diri
entah larh, aquh pun tak tahu mengenai rokok
coz aquh bukan seorang perokok
kedua, dea jua ckp yang merokok boleh memanaskan badan
dan rokok menjadi heronya pada waktu hujan
untuk menghilangkan kegigilan dirinya yang sedang buat kerja.
 ahaaaaa, ituh larh kebaikan rokok yang aquh tahu
selepas membaca blogger Mr. Qimayra Mohammad nih

 sebelum aquh menutup tirai
ada persoalan yang timbul di kalangan
masyarakat yang prihatin iaitu ::
ada yang cakap merokok nih memendekkan lagi jangka hayat.
yarh memang tidak dinafikan
 ajal maut tetap di tangan Tuhan.
tak kan nak mengharap kakak aquh mati cepat kan
tetapi, rokok mempunyai kesan dalam tempoh masa 
panjang atau dikenali sebagai "pembunuh senyap"

sebab aquh tidak suka ngn perokok
kalau tengah-tengah lepak tu mesti ada member merokok
aquh sebagai bukan perokok sungguh teramat tidak selesa
lebih - lebih lagi hembusan asap rokok tuh
apabila berada di kawasan yang tertutup
maiii aiiii, mati larh I !
so, aquh terpaksa respect coz tak nak merosak kan saat indah la katakan
so, aquh pergi jauh - jauh la, bukan perokok yang jauh, haha !


sekian sahaja daripada aquh, kata kan tak nak kepada rokok
dan aquh percaya sebilangan akan mengatakan bahawa
kata kan taknak kepada iklan taknak merokok !
hahahahaha ..



thank you coz reading my entry
remember to come back again at any time
love yaa my readers !

Thanks for reading ! Suka ? LIKE ja . Ngee :)

No comments:

Copyright All Right Reserved And Fully Own By GeeGee